Asociaţia Română a Magazinelor Online: Vânzările online de bunuri şi servicii din România sunt estimate la 9,9 mld.euro în 2023, aproape 60% din vânzările din Europa de Est. România are a doua cea mai mare creştere din Europa, de 51%

România se află pe locul 3 în Europa Centrală şi de Est şi pe locul 12 la nivel european în privinta vânzărilor online de bunuri şi servicii, cu o pondere de 3,17% din PIB, conform datelor celui mai recent Raport European E-commerce 2023, citat de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO).

Vezi articolul pe www.zf.ro

România ocupă acelaşi loc 3 în Europa Centrală şi de Est şi în ceea ce priveşte volumul vânzărilor statelor membre UE, după Polonia şi Cehia.

Sectorul de comerţ electronic din România generează aproape 60% din vânzările de bunuri şi servicii din Europa de Est, cu o cifră de afaceri estimată la 9,95 miliarde de euro pentru anul 2023, dintr-un total de 17,6 miliarde de euro.

Cele mai mari valori ale comertului online au fost înregistrate în Marea Britanie, Franta şi Germania, dar România se află în topul creşterilor vânzărilor, cu un plus de 51%, după Estonia (106%).

„Raportul confirmă statutul României de hub regional de ecommerce, ecosistemul dezvoltat la nivel naţional fiind un model de inovaţie şi investiţii în economia digitală. Această poziţie ne permite să ne măsurăm forţele cu economii europene mult mai avansate în procesul de transformare digitală şi, concomitent, să oferim servicii de calitate superioară consumatorilor. Tocmai pentru că au produsele sau serviciile dorite la un click distanţă, comerţul electronic le oferă astăzi românilor acces la servicii de top, simplificându-le procesul de achiziţie, livrare şi retur. Vedem că românii vor o gamă cât mai mare de produse din care să aleagă şi caută avantajele concrete aduse de acest sector, anume economia de timp şi de bani. Tocmai de aceea, suntem încrezători că sectorul de comerţ electronic din România va avea o dinamică pozitivă şi în anii următori”, a declarat Cristian Pelivan, Director Executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO).

Potrivit datelor, 91% din populatia României are acces la Internet şi 52% dintre utilizatorii de Internet au făcut achizitii online,procent aflat sub media estimată a regiunii în 2023. Astfel, media în Europa de Est este de 84% în ceea ce priveşte accesul la internet şi 62% la achizitii online.

De exemplu, în Croatia, chiar dacă ponderea populatiei cu accest la Internet este sub România (83%), procentul celor care aleg magazinele online este mai mare, de 70%.  La fel se întâmplă şi în Serbia, Ucraina şi Bulgaria.

În Polonia, 93% din populatie are acces la Internet şi dintre aceşti consumatori 68% fac achizitii online în 2023, în scădere totuşi de la 73% în 2022.

În Ungaria, un procent similar are acces la Internet, dar ponderea celor care cumpără online este semnificativ la mare, de 76%. Iar în Cehia, 92% din populatie are acces la net şi dintre aceştia 85% fac achizitii online.

Media din Europa Centrală este de 94% în privinta accesului şi 75% la achizitii.

.

Raportul European E-commerce 2023 arată că 94% dintre cumpărătorii români preferă să comande online de la magazine româneşti, în timp ce 21% au comandat şi de la magazine din străinătate. La nivel european, cele mai comandate produse sunt cele din categoria hainelor, încălţămintei şi accesoriilor vestimentare (68% dintre produsele comandate online), urmate de cărţi, CD-uri, DVD-uri (34%), livrări de la restaurante (30%) şi cosmetice sau produse de înfrumuseţare (27%).

Scroll to Top